Årets-fem-mest-lästa-bloggar

Årets 5 mest lästa bloggar om influencer marketing

Väntar semestern runt hörnet? Oavsett om du ska spendera sommaren på stranden, kontoret eller i hängmattan – se till att ladda upp med givande sommarläsning! I detta inlägg tipsar vi dig om de fem mest lästa bloggarna för 2019. Trevlig sommar önskar vi på Cure! 

Så integrerar du influencer marketing i mediemixen

Som marknadsförare är det ditt ansvar att utvärdera och utmana dina befintliga marknadsföringsmetoder. Vad passar då inte bättre än att fundera på detta i lugn och ro i sommar? För att integrera influencer marketing på bästa sätt är det bland annat viktigt att ta reda på vilket värde det kan tillföra din verksamhet, samt hur det kan komplettera och förstärka dina befintliga kanaler och marknadsföringsinsatser. I det här inlägget berättar vi mer om hur du går tillväga!  

3 sätt din influencer marketing kommer att visa resultat på

Att sätta upp tydliga mål och KPI:er för din influencer marketing är nödvändigt ur många aspekter – inte minst för att kunna mäta tydlig ROI på din insats. Men på vilka sätt kan influencer marketing visa resultat? Förutom resultat i realtid för dig som t.ex. har en produkt,  så kommer du även på sikt (genom väl genomförd influencer marketing) att kunna ta fler marknadsandelar och se en ökad varumärkeskännedom. Läs mer om hur dessa resultat kan skapa värde för ditt varumärke i det här inlägget!  

Så vet du vilken influencer som är rätt för dig

Att veta vilken influencer som är rätt för just ert varumärke är inte lätt. En viktig sak att tänka på här är huruvida en profils följare stämmer överens med och reflekterar din utvalda målgrupp – detta, snarare än att se till antalet följare en profil har. Kom ihåg – ofta kan en profil med färre följare generera bättre resultat. I det här inlägget lär du dig vilka fallgropar du bör undvika och hur du bäst går tillväga för att matcha med rätt influencer. 

3 styrkor i att använda influencer marketing i er rekrytering

Influencer marketing + rekrytering = sant!  Studier visar på att upp till 86% av de som söker jobb gör detta via sociala medier – hemmahamnen för influencer marketing! Samtidigt börjar fler och fler företag upptäcka värdet i att använda sig av influencer marketing i sin rekrytering – både för att hitta nya medarbetare men även i en employer branding-strategi. En fördel med detta är att ni kan nå fram till era framtida medarbetare på deras villkor, genom att möta dem i relevanta sammanhang, till exempel hos en influencer de aktivt har valt att följa. Läs om ytterligare styrkor i att använda i influencer marketing i er rekrytering här! 

8 anledningar till att satsa på influencer marketing

Funderar du på vad du egentligen kan vinna på att investera i influencer marketing? I det här blogginlägget ger vi dig åtta fördelar med influencer marketing – och argument till varför du bör sätta igång direkt efter semestern! Visste du till exempel att din marknadsföring blir mer relevant för kunden, och att du med hjälp av influencer marketing ofta kan se en ökad effekt på dina andra medieinvesteringar? Ta del av alla åtta anledningar här!