Under våren lanserade Fazer en gelatinfri och vegansk premium-lakrits med exklusiva förpackningar. Cure Media genomförde i samarbete med Fazer en influencer-kampanj som nyligen blev nominerad till ”Årets Samarbete” inför Stora Influencerpriset som går av stapeln 13 oktober 2017.
MÅL
Syftet med lanseringen var att kunna erbjuda kunden en finare och mer exklusiv lakrits. Målet med kampanjen var att genom influencers öka kännedom och sprida att en ny exklusiv lakrits nått marknaden.
GENOMFÖRANDE
För att öka kännedom kring premium-lakrits lanseringen aktiverades fyra influencers med mål att sprida lanseringen genom ett kreativt och lekfullt innehåll. Profilerna som valdes är extremt duktiga på att skapa inspirerande content och har en kreativ ådra.
HUVUDFOKUS
PLATTFORMAR
Instagram
Blogg
RÄCKVIDD
Ca 303 700
RESULTAT
Kampanjen fick extremt bra respons från målgruppen vilket bl.a. märktes på kommentarerna som inläggen fick.
Under september 2017 blev kampanjen nominerad till ”Årets Samarbete” inför Stora Influencerpriset.
LIKES
2537
KOMMENTARER
103
– Kristin Zetterlund, Digital Manager Fazer