Case i samarbete med

Fazer

Under våren lanserade Fazer en gelatinfri och vegansk premium-lakrits med exklusiva förpackningar. Cure Media genomförde i samarbete med Fazer en influencer-kampanj som nyligen blev nominerad till ”Årets Samarbete” inför Stora Influencerpriset som går av stapeln 13 oktober 2017.

 

MÅL

Syftet med lanseringen var att kunna erbjuda kunden en finare och mer exklusiv lakrits. Målet med kampanjen var att genom influencers öka kännedom och sprida att en ny exklusiv lakrits nått marknaden.

 

GENOMFÖRANDE

För att öka kännedom kring premium-lakrits lanseringen aktiverades fyra influencers med mål att sprida lanseringen genom ett kreativt och lekfullt innehåll. Profilerna som valdes är extremt duktiga på att skapa inspirerande content och har en kreativ ådra.

 

HUVUDFOKUS

  • Influencers som på olika sätt uppfattas som premium bland målgruppen
  • Influencers som är kända för att skapa kreativt och lekfullt content
  • Influencers som bryr sig om vad de köper och djur

Resultat

PLATTFORMAR

Instagram 
Blogg 

 

RÄCKVIDD

Ca 303 700

 

RESULTAT

Kampanjen fick extremt bra respons från målgruppen vilket bl.a. märktes på kommentarerna som inläggen fick.

Under september 2017 blev kampanjen nominerad till ”Årets Samarbete” inför Stora Influencerpriset.

 

LIKES

2537

 

KOMMENTARER

103

”Vid lanseringen av en så pass nischad produkt var det viktigare än någonsin för oss att nå ut till vår målgrupp där de befinner sig naturligt och att influencern i fråga var en bra match för varumärket. Här prickade vi helt rätt och resultaten talar för sig själva.”

– Kristin Zetterlund, Digital Manager Fazer