Influencer Marketing – Hur går det till?

Låt oss hjälpa er med influencer marketing via vårt oberoende nätverk av tusentals influencers. Vi identifierar de bäst lämpade profilerna, vare sig det är micro influencers, mid-size eller macro influencers, och sköter därefter hela processen – från start till mål. Ett dedikerat projektteam på Cure driver och optimerar kampanjen löpande för bästa möjliga resultat.

icon1

INFLUENCER-STRATEGI

Tillsammans går vi igenom era övergripande affärsmål och hur influencer marketing ska hjälpa er att uppnå dessa, som en del i er totala mediamix. Vi fastställer er målgrupp och perioden som profilerna ska publicera och aktivera sina följare. Vi hjälper er även att definiera relevanta och mätbara KPI:er, för att så småningom kunna mäta effekten av er investering.

• Utforma strategi
• Definiera målgrupp & KPI:er
• Estimera förväntat resultat
icon2

Kampanj-förberedelser

Med hjälp av vårt AI-baserade verktyg samt erfarenhet och data från 5000+ kampanjer identifierar vi och väljer ut influencers som passar ert varumärke samt når er målgrupp. Vi rekommenderar här även vilka plattformar som ska aktiveras; Instagram, Youtube, bloggar m.fl. Vi koordinerar hela processen med alltifrån godkännande av utkast till schemaläggning av poster.

• Identifiera & tillsätta influencers
• Godkänna utkast
• Schemaläggning & publicering
icon3

Kampanjstart

När kampanjen är igång koordinerar och genomför vi hela kampanjen i nära kontakt med utvalda influencers och ser till att idéerna förverkligas samt håller den kvaliteten vi lovat. I vårt verktyg har du möjlighet att mäta era KPI:er och följa resultatet i realtid. Under kampanjens gång jobbar vi kontinuerligt med att optimera resultatet, för ett så bra utfall som möjligt.

• Resultat i realtid
• Monitorering av kampanj
• Löpande optimering mot uppsatta KPI:er
icon4

Uppföljning

Efter avslutad kampanj följer vi upp de uppsatta KPI:erna samt sammanställer en rapport över resultat samt det content som har publicerats. Här ger vi även en rekommendation på ett lämpligt nästa steg, baserat på utfallet. Exempel på KPI:er vi mäter här är engagemangsnivå, antal klick och visningar, trafik till landningssida, och antal kommentarer och likes.

• Uppföljning av resultat
• Sammanställning av content
• Förslag på nästa steg
ikon1-ny

Personlig rekommendation från en förebild man aktivt följer

ikon2

91% skulle troligen köpa en produkt som de blir tipsade om av en influencer

ikon3

Användarna spenderar i snitt 2:08 min per inlägg, vilket är högre än andra medier

ikon4

Trafik som skapas via influencers genererar dubbelt så hög konvertering

ikon5

Högre SEO-rankning så ert varumärke hamnar högre på Google