Influencer Marketing – Hur går det till?

Låt oss hjälpa er med influencer marketing via vårt nätverk av tusentals influencers. Vi identifierar de bäst lämpade, vare sig det är micro influencers eller premium influencers, och sköter hela kampanjen. Ett dedikerat team på Cure driver och optimerar kampanjen löpande för bästa utfall.

Influencer Samarbeten
icon1

Brief

Tillsammans går vi igenom vad ni vill uppnå med kampanjen, fastställer målgruppen och perioden influencerna ska publicera. Vi definierar relevanta och mätbara KPI:er.

• Målgrupp
• Period
• KPI:er
icon2

Planering

Baserat på data och erfarenhet identifierar vi relevanta influencers som passar ert varumärke samt når er målgrupp. Vi rekommenderar vilka plattformar som ska aktiveras; Instagram, Youtube, bloggar m.fl.

• Analys/data QrMap
• Val av influencers
• Passande plattformar
Influencer Samarbeten 2
icon3

Förslag

Sammanställning av pris, publiceringsschema samt upplägg så kommunikationen sker på rätt sätt med berörda influencers.

• Pris/offert
• Körschema
• Kampanjunderlag
icon4

Genomförande

Vi koordinerar och genomför hela kampanjen med aktuella influencers och ser till att idéerna förverkligas samt håller den kvaliteten vi lovat.

• Utkast
• Publicering
• Rapport/uppföljning
Influencer Samarbeten 3

Resultat

Efter avslutad kampanj följer vi upp de uppsatta KPI:erna, samt sammanställer rapport på resultatet och exponerat material.
• Post / clips
• Followers
• Likes
• Comments
• Engagement
• Hashtag
• Traffic
• Benchmark
• Views
ikon1-ny

Personlig rekommendation från en förebild man aktivt följer

ikon2

91% skulle troligen köpa en produkt som de blir tipsade om av en influencer

ikon3

Användarna spenderar i snitt 2:08 min per inlägg, vilket är högre än andra medier

ikon4

Trafik som skapas via influencers genererar dubbelt så hög konvertering

ikon5

Högre SEO-rankning så ert varumärke hamnar högre på Google