Influencer Marketing – Hur går det till?

Låt oss hjälpa er med influencer marketing via vårt nätverk av tusentals influencers. Vi identifierar de bäst lämpade, vare sig det är micro-influencers eller större influencers, och sköter hela kampanjen. Ett dedikerat team på Cure driver och optimerar kampanjen löpande för bästa utfall.

 

Så här går det till:

Influencer Samarbeten
icon1

Brief

Tillsammans går vi igenom vad ni vill uppnå med kampanjen, fastställer målgruppen och perioden influencerna ska publicera. Vi definierar relevanta och mätbara KPI:er.

• Målgrupp
• Period
• KPI:er
icon2

Planering

Baserat på data och erfarenhet identifierar vi relevanta influencers som passar ert varumärke samt når er målgrupp. Vi rekommenderar vilka plattformar som ska aktiveras; Instagram, Youtube, bloggar m.fl.

• Analys/data QrMap
• Val av influencers
• Passande plattformar
Influencer Samarbeten 2
icon3

Förslag

Sammanställning av pris, publiceringsschema samt upplägg så kommunikationen sker på rätt sätt med berörda influencers.

• Pris/offert
• Körschema
• Kampanjunderlag
icon4

Genomförande

Vi koordinerar och genomför hela kampanjen med aktuella influencers och ser till att idéerna förverkligas samt håller den kvaliteten vi lovat.

• Utkast
• Publicering
• Rapport/uppföljning
Influencer Samarbeten 3

Resultat

Efter avslutad kampanj följer vi upp de uppsatta KPI:erna, samt sammanställer rapport på resultatet och exponerat material.
• Post / clips
• Followers
• Likes
• Comments
• Engagement
• Hashtag
• Traffic
• Benchmark
• Views
ikon1-ny

Personlig rekommendation från en förebild man aktivt följer

ikon2

91% skulle troligen köpa en produkt som de blir tipsade om av en influencer

ikon3

Användarna spenderar i snitt 2:08 min per inlägg, vilket är högre än andra medier

ikon4

Trafik som skapas via influencers genererar dubbelt så hög konvertering

ikon5

Högre SEO-rankning så ert varumärke hamnar högre på Google