Kampanj i samarbete med

Linas Matkasse

Sen 2015 har vi genomfört samarbeten med över 100 influencers för Linas Matkasse. Dessa har gjorts löpande månadsvis på diverse plattformar samt med större nedslag i början av året samt efter sommarledigheten. Denna marknadskanal har varit en av Linas Matkasses viktigaste digitala satsningar.

MÅL
Skapa nya kunder för Linas Matkasse samt stärka varumärket. Även inspirera och recensera olika kassar samt marknadsföra nya produkter.

 

GENOMFÖRANDE
Influencers som primärt når familjer med barn har fått testa kassen och visa sina läsare när de lagar en av rätterna samt beskrivit deras upplevelse av kassen. Sedan kommunicerat ett rabatterat erbjudande  med unik kod för mätning.

 

HUVUDFOKUS

  • Influencers som är konverteringsstarka.
  • Influencers som primärt har familj.
  • För att kommunicera upplevelsen med både bild och text på ett önskvärt sätt har bloggar varit den viktigaste kanalen. Vi har förstärkt budskapet med Instagram. Dessutom har vissa influencers gjort rörligt material för publicering på Youtube.

Urval av influencers

Magdalena Graaf
Paula Uribe
Elsa Billgren
Jessica Almenäs
Frida Fahrman
Johan Hedberg (Matgeek)

 

Resultat

Största fokus har varit på att hitta nya kunder som vill testa en kasse. Vi har under tiden kampanjen fortlöpt optimerat inläggen för att maximera utfallet. Den trafik som levererats av influencer har haft dubbelt så hög konvertering som andra kanaler. Dessutom högre customer-lifetime-value då kunder från influencers varit mer lojala och stannat kvar längre.

 

PLATTFORMAR Instagram/Blogg/Youtube    

RÄCKVIDD Över 10 000 000

BESÖK TILL LANDNINGSSIDA Över 50 000