Sen 2015 har vi genomfört samarbeten med över 100 influencers för Linas Matkasse. Dessa har gjorts löpande månadsvis på diverse plattformar samt med större nedslag i början av året samt efter sommarledigheten. Denna marknadskanal har varit en av Linas Matkasses viktigaste digitala satsningar.
MÅL
Skapa nya kunder för Linas Matkasse samt stärka varumärket. Även inspirera och recensera olika kassar samt marknadsföra nya produkter.
GENOMFÖRANDE
Influencers som primärt når familjer med barn har fått testa kassen och visa sina läsare när de lagar en av rätterna samt beskrivit deras upplevelse av kassen. Sedan kommunicerat ett rabatterat erbjudande med unik kod för mätning.
HUVUDFOKUS
Största fokus har varit på att hitta nya kunder som vill testa en kasse. Vi har under tiden kampanjen fortlöpt optimerat inläggen för att maximera utfallet. Den trafik som levererats av influencer har haft dubbelt så hög konvertering som andra kanaler. Dessutom högre customer-lifetime-value då kunder från influencers varit mer lojala och stannat kvar längre.
PLATTFORMAR Instagram/Blogg/Youtube
RÄCKVIDD Över 10 000 000
BESÖK TILL LANDNINGSSIDA Över 50 000