MICRO INFLUENCERS

I vårt Influencer Network finns över 150.000+ kvalitetssäkrade Micro Influencers. Kontakta oss idag så hjälper vi dig att hitta rätt influencers på Instagram, YouTube och bloggar för just dig och ditt varumärke!

 

I takt med att att Influencer Marketing ökar i popularitet förändras även strategierna bakom marknadsföringen. En influencer med ett högt antal följare ansågs driva mer konvertering och engagemang än en med färre följare. Idag vet vi att influencers med färre, men mer engagerade följare, kan ha en större inverkan på ett företags varumärke och anses vara mer trovärdiga.
Det är dessa influencers vi idag känner till som Micro Influencers.

Vi definierar Micro Influencers som personer med 3.000+ räckvidd i sina sociala kanaler. De är väldigt engagerade i sina följare. Även ofta specialiserade inom sitt område. Tack vare det driver de en extra hög nivå av engagemang och trovärdighet inom sin nisch.

 

Micro Influencers är passionerade för vad de gör. De ses som en trovärdig källa när det kommer till rekommendationer om vad man ska köpa. De har ofta en högre procentuell engagemangsnivå än vad många större influencers har.

INFLUENCERS MED HÖGT ENGAGEMANG

Vi hjälper dig att hitta rätt utifrån målgruppsdata och prestation från tidigare kampanjer, oavsett vilket segment du är ute efter — till exempel lifestyle, fashion, beauty, food, fitness, family, interior, health eller gaming.