Lansering av Smurfarna i samarbete med Sony Pictures (UIP)

Smurfarna

United International Pictures distribuerar film på bio från Universal Pictures, Paramount Pictures och Sony Pictures och har över 40 premiärer om året. Under mars-månad aktiverade Cure Media fyra influencers i samband med premiären av Smurfarna – Den försvunna byn. 

MÅL
Att skapa kännedom om filmen bland barnfamiljer någon veckan innan premiären.
Målsättningen är att driva biobesök till premiärhelgen.

 

GENOMFÖRANDE

Cure Media aktiverade fyra influencers som är välkända från programmet Gladiatorerna där vi under en helg hade en gratis exklusiv smygpremiär med sign up via profilernas Instagram för att sedan synas på eventet Barnens Hinderbana. Profilerna publicerade innan eventet för att dra folk och efter för att visa filmen från eventet och tacka de som kom.

 

HUVUDFOKUS

  • Influencers som är välkända och förebilder för barn
  • Influencers som är vana med barn
  • För att kommunicera budskapet tydligt kombinerade vi ett event där många barn deltog med en filmvisning

Medverkande influencer

Peter Blaha
Ako Rahim
Jenny Kitsune
Cecilia Benjaminsson

 

Resultat

VISNINGAR FILM 17 833

LIKES 3 634

KOMMENTARER 61

FILMVISNING Fullsatt

”När de älskade Smurfarna skulle återlanseras till den animerade världen efter ett par år i live-action, så var det viktigt att Smurfarna kändes nytt och roligt för hela familjen. Att få samarbeta med dessa välkända profiler, som älskas av både föräldrar och av barn var klockrent, så mycket glädje spreds över ett Smurfigt event och det återspeglades verkligen i det goda slutresultatet”

 

– Johan Baldesten,

Online and Social Manager UIP