VÅR STORY

Teamet bakom Cure startade resan 2013 med att lansera en hälsoprodukt inom FMCG. Produktionen av dessa blev en extrem utmaning och med endast ett fåtal tusenlappar kvar till bankrutt krävdes en helomvändning för att överleva. Med mod, passion och resultatfokus lyckades teamet ta sig igenom detta samt lägga grunden till det som idag är Cure Media. Det var en tid när kunskapen om influencers var bristfällig och utfallen av sponsrade samarbeten inte säkerställdes. Det märktes när utvalda bloggare skulle marknadsföra hälsoprodukten.

 

Cure Media tog snabbt ett starkt grepp om det kommersiella i sociala medier. Utvecklade branschen och hjälpte annonsörerna att synas på relevanta bloggar, Instagram och senare Youtube. Det har hänt mycket sen dess och det är en bransch som förändras hela tiden och kräver engagemang, nyfikenhet samt relevant data för att alltid leverera på bästa sätt. Något som genomsyrar hela bolaget idag.

 

Med tiden anslöts hundratals influencers till vårt nätverk som idag har en räckvidd på över 50 miljoner. Vi brinner för att göra kreativa kampanjer som ger bra utfall och bygger långsiktiga samarbeten. Det har blivit över 2000 lyckade kampanjer sen starten och vi brinner för var och en av dessa! Dessutom analyserar vi alltid utfallet av all data för att bättre matcha influencers med annonsörer. Det är nyckeln till framgångsrika kampanjer.

 

Vår vision om att ”bli förstahandsvalet för alla varumärken och influencers” har bara startat!

Följ med oss på vår resa – varmt välkommen till Cure!